Handels- og Leveringsbetingelser

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Når du har bestilt en varer hos os modtager du en ordrebekræftelse, og på det tidspunkt er der indgået en bindende købsaftale.

Alle de viste priser på veloking.dk er angivet i danske kroner inkl. moms. De indeholder ikke kreditkort og/eller andre afgifter og gebyrer eller fragt. Disse vil dog altid blive oplyst inden afslutningen af købet.

Levering

Vi forsøger altid at sende din ordre hurtigst muligt og du kan derfor regne med at have varen i hænde i løbet af 1-3 hverdage efter afsendelse.

Alle varer sendes med Post Danmark, GLS eller tilsvarende. Ved alle ordrer tillægges fragt fra 39 kr. Der tilbydes fri fragt ved levering i Danmark på køb over 200 kr. Skal varerne sendes til udlandet, skriv venligst en mail på post@veloking.dk

Alle varer leveres kun så længe lager haves, og der tages forbehold for restordre samt udgåede varer.
Der tages altid forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

Fortrydelsesret og returnering

Når du handler på veloking.dk har du 14 dages fortrydelsesret.

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

  • Veloking.dk
  • Mylius Erichsens Alle 61
  • 2900 Hellerup

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Varer der returneres må ikke være beskadiget, og skal returneres i original emballage.

Du skal sende en mail til post@veloking.dk, hvori du beskriver din fortrydelse og om du ønsker ombytning eller penge retur. Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Dokumentation for dit køb skal være med i pakken.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Tilbagebetaling af fortrudt køb

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamation

Du har 24 måneders reklamationsret på dit køb. Købet er omfattet af købeloven, herunder mangel-reglerne.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Det er en forudsætning du kan fremvise en kvittering fra købet af varen.

Varen skal sendes til:

  • Veloking.dk
  • Mylius Erichsens Alle 61
  • 2900 Hellerup

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Dette gør du ved at skrive en detaljeret mail til post@veloking.dk. Det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Skulle du være utilfreds med vores vurdering af din reklamationssag, kan du indgive en klage til Konkurrence og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr.

Persondatapolitik – Cookies

En cookie er en lille tekstfil, der gemmes på din computer eller mobilenhed, så enheden kan genkendes. Cookies bruges til at give os et bedre billede af, hvordan webshoppen bliver brugt, så vi løbende kan optimere vores hjemmeside.
Du kan blokere eller slette cookies ved at ændre indstillingerne i din browser eller følge disse links.

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/da/kb/aktiver-eller-deaktiver-cookies
Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=da&answer=95647
Safari: https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=da_DK

Behandling af oplysninger

Vi ønsker gennemsigtighed og åbenhed, omkring de personoplysninger vi indsamler, om dig som kunde. Vi har brug for visse oplysninger, for at kunne ekspederer dit køb.

For at kunne handle hos Veloking.dk skal du som minimum oplyse:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra du har fortaget dit køb, hvorefter oplysningerne slettes. Dette er i henhold til dansk regnskabslovgivning.

Databeskyttelse

Vi som dataansvarlig vil altid beskytte og behandle dine personoplysninger på en sikker og fortrolig måde, efter den gældende lovgivning, herunder databeskyttelsesloven og persondataforordningen.

Dine personoplysninger vil blive anvendt til det formål, de er indsamlet til. Oplysningerne slettes igen når formålet er opfyldt eller ej relevant mere.

Vi arbejder sammen med underleverandører/tredjeparter, for at kunne betjene dig bedst muligt. Vi har indgået databehandleraftaler med disse tredjeparter for at sikre os, dine oplysninger bliver beskyttet og behandlet efter gældende lovgivning.

Underleverandører:

  • E-conomic ApS, Danmark (Regnskabsprogram)
  • One.com, Danmark (Hosting/Teknisk support)
  • Storebuddy ApS, Danmark (Bogføringsprogram)
  • Pakkelabels.dk, Danmark (Fragtprogram)
  • Stripe (Betalingsgateway)
  • Google, Irland (Markedsføring/Analytics) – EU/U.S Privacy Shield Act

Sikkerhed, opdatering og indsigt

Som kunde har du mulighed for indsigt og indsigelse i vores registrering af data om dig.
Ligeledes har du mulighed for at få dine oplysninger rettet, hvis der skulle være fejl i oplysningerne.Du har ret til at få udleveret dine oplysninger i et maskinlæsbart format/ dataportabilitet.

Ønsker du ikke, at vi må behandle dine personoplysninger, har du altid ret til at få slettet dine data. Medmindre du har foretaget et køb, hvilket betyder vi gemmer dine oplysninger i 5 år i henhold til bogføringsloven eller du har en uafklaret sag med kundeservice.

Henvendelse i forbindelse med indsigt, indsigelse, ændring, dataportabilitet eller sletning rettes til vores mail: post@veloking.dk.

Et samtykke fra dig som kunde, bruges til at behandle din ordre. Du har altid mulighed for at tilbagekalde et samtykke, du har givet til os.

Hvis du mener vi behandler dine oplysninger på en ukorrekt måde, er du velkommen til at kontakte kundeservice på ovenstående mail. Des videre er der mulighed for at klage til Datatilsynet, som undersøger sagen og træffer en afgørelse.

I tilfælde af sikkerhedsbrist kontakter vi Datatilsynet og hvis bristen har betydning for dine oplysninger, kontakter vi også dig.

Veloking.dk er ansvarlig for, at dine personoplysninger er sikret. Du er velkommen til at kontakte vores persondataansvarlig Lars Sletten ved yderligere spørgsmål på post@veloking.dk, att. persondata.

//København, Oktober 2018